1 707 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Innertak som torkar ock spricker vems är felet
Byggde nytt för ett år sedan och husleverantören hadde som standard träpaneltak. Detta målade vi med en vatten baserad lackfärg. Redan första vintern fick vi stora problem med att taket spricker, och nu andra vintern har det blivit ännu värre. Problemet är att vi målade med lackfärg som har limmat ihop sponten och därför spricker panelen mitt på eller bredvid sponten med ganska stora mellanrum och då också ganska mycket ca 1cm eller mer. Vems är felt? Hur mycket får ett träpanel tak torka ihop? Ska det inte vara hyffsat tort vi leverans? Det kommer ju inplastat. Om mitt färgval är felet borde inte leverantören då upplyst om detta?
Någon som har erfarenhet?
Någon som har erfarenhet?
Ditt fel kanske...
.
Dock tycker jag det låter lite konstigt att det ska spricka på grund av lacken...
Hur sitter panelen fast i taket? Om den är spikad i fast i taket skulle det kännas sannolikare att den spricker vid spikningen istället för målningen.
/ATW
Dock tycker jag det låter lite konstigt att det ska spricka på grund av lacken...
Hur sitter panelen fast i taket? Om den är spikad i fast i taket skulle det kännas sannolikare att den spricker vid spikningen istället för målningen.
/ATW
Klicka här för att svara