Tänkte spika innertak av 17 mm råspont direkt på mina takbjälkar (22 graders lutning) som sitter på c/c 120 cm. Vissa säger det kommer sjunka på mitten och bli vågigt andra att det går utmärkt och inte märks. Vad tror du?

Tärningen är kastad. Efter ett antal fysikaliska försök med nedböjningen i helgen blir det som det var tänkt.
 
Jag har spikat min takpanel på cc60.


EDIT: När jag tänker efter har jag ju faktiskt spikat 17x95 råspont i taklådan - där sitter den spikad i stolarna på cc120. Inte fasen kommer det hänga ner. Å andra sidan är det lite tråkigare om taket böljar än om det hänger några millimeter i takfotslådan.
 
17 mm låter lite tunt i mina öron.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.