Tänkte spika innertak av 17 mm råspont direkt på mina takbjälkar (22 graders lutning) som sitter på c/c 120 cm. Vissa säger det kommer sjunka på mitten och bli vågigt andra att det går utmärkt och inte märks. Vad tror du?
Tärningen är kastad. Efter ett antal fysikaliska försök med nedböjningen i helgen blir det som det var tänkt.