Hej

Intill min gamla stuga står ett förråd som är säkert flera decenier gammalt men i skapligt skick och fyller sitt funktion.
Jag bytte papp på taket och började snygga till på utsidan. Under tiden fixade jag nya innerväggar till ett förråd/pannrum vid stugan och det blev ganska snyggt med vitt innertak och bastupanel.

Hur bör jag tänka här när det gäller innertak och väggbeklädnad? Väggarna är isolerade med mineralull, finns vindpapp under stående paneler , ingen ångspärr har jag sett, OSB på insidan.
Golvet - betongplatta.

Är det någon nackdel med sådana bastupanel (gran, har lite kvar) förutom att pris per kvm är högre än ex. OSB eller råspont?
Hur säkerställer jag bra ventilation och undviker att det samlas fukt mellan inner- och yttertaket?
Det är 208cm från golvet till takstolarna, 240cm till nocken.

Tack för tips och goda råd!
På den första bilden nya förrådet, sedan det gamla

• Renoverat förråd med vitt innertak och bastupanel på väggarna samt trähyllor och lådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bastupanel på innertak med synliga takbjälkar och lysrör, verktyg på arbetsbänk nedanför.
    Skapa konto
  • Nyrenoverat innertak med bastupanel och synliga takstolar i förråd/pannrum.
    Skapa konto
  • Nybyggt förråds innertak med synliga takbjälkar och bastupanel av trä.
    Skapa konto
  • Renoverat förrådsinnertak med bastupanel och synliga takbjälkar, lysrörsarmatur för belysning.
    Skapa konto
  • Nytt förråds innertak med bastupanel och synliga takbjälkar, OSB-skiva på väggen.
    Skapa konto
Ingen? Någon?

Hjälp! :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.