Hej,
Vi håller på att bygga garage med det mesta köpt i monteringssats. Snickare monterar dessa delar. Behöver nu bygga innertak för att få ett litet loft ovan. Garaget har ett liggande installationsskikt. Hur monterar jag hammarband där? Jag har tänkt att sätta OSB över hela väggen först, för att minska behovet av måttanpassning. Kan jag montera hammarband bara mot detta? Eller ska jag sätta motsvarande vertikala kortlingar i installationsskiktet och fästa det i? Eller ska jag rentutav ta bort installationsskiktet där (dvs isolering och eventuellt liggande regel) för att klämma in dem?
Tacksam för hjälp!
Vi håller på att bygga garage med det mesta köpt i monteringssats. Snickare monterar dessa delar. Behöver nu bygga innertak för att få ett litet loft ovan. Garaget har ett liggande installationsskikt. Hur monterar jag hammarband där? Jag har tänkt att sätta OSB över hela väggen först, för att minska behovet av måttanpassning. Kan jag montera hammarband bara mot detta? Eller ska jag sätta motsvarande vertikala kortlingar i installationsskiktet och fästa det i? Eller ska jag rentutav ta bort installationsskiktet där (dvs isolering och eventuellt liggande regel) för att klämma in dem?
Tacksam för hjälp!
Jag menar den horisontella regeln jag sätter dikt an väggen, ja. Fick för mig även den kallades hammarband?S Stuff skrev:
Hammarband är den övre delen av ytterväggen, som takstolarna ställs på. Alltså detalj nr 06 på denna bild:
Är det en liggande väggregel du saknar högst upp? nr 12 i bilden.
Din bild är beskuren så jag ser inte hur mötet mellan vägg/tak ser ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en liggande väggregel du saknar högst upp? nr 12 i bilden.
Din bild är beskuren så jag ser inte hur mötet mellan vägg/tak ser ut
Klicka här för att svara