Y
Ett relativt platt garagetak med takpapp som byttes för några år sedan.
Några brädor byttes också. Och några mörka lämnades kvar då dom bedömdes som friska.

För något år sedan köpte jag all isolering som skulle behövas. Saknar bara lite läkt, plast och gipsskivor.

Fast så blir jag lite skraj att om jag nu gör detta, och taket börjar läcka nästa gång. Så kommer det ta så lång tid att upptäcka i och med att man plastar.
Sen är jag rädd att jag gör fel någonstans och kväver luftflödet och taket mår skit av det.

Samt sista sak jag klurat på är om jag verkligen vill ha ett lågt innertak ifall man ska öppna huv eller något så är det skönt att kunna öppna upp den mellan takstolarna. Iofs har jag riktig verkstad att göra sånt i men...


Men tillbaka till läckor och ventilation. Kanske skulle montera upp allt, och borra några hål upp som låter ev läckor rinna ut och då upptäckas snabbare.
Kanske borra upp stort hål och stoppa in sån liten plasttrumma för sätta en luftventil mellan varje takstol för säkra att luften rör sig runt i garaget.

Eller skulle varje normal person bara smäckat upp skivor och isolering och byggt nytt garage om det skiter sig?

DSC_0667.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0668.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vilket temperatur har du i garaget ?
Plast skulle jag nog inte sätta om jag inte hade bastu/dusch och ofta var därute...
Och har du kallställt är det nog definitivt bättre utan...

Skall du sätta en luftspalt mha tex masonit ytterst (typ 3-4 cm)? Då kan ju dessa skivor skvallra om det börjar läcka då vatten skall rinna nedför dessa och ut vid takfoten

/K
 
  • Gilla
Nichlasblomquist
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.