Ett relativt platt garagetak med takpapp som byttes för några år sedan.
Några brädor byttes också. Och några mörka lämnades kvar då dom bedömdes som friska.
För något år sedan köpte jag all isolering som skulle behövas. Saknar bara lite läkt, plast och gipsskivor.
Fast så blir jag lite skraj att om jag nu gör detta, och taket börjar läcka nästa gång. Så kommer det ta så lång tid att upptäcka i och med att man plastar.
Sen är jag rädd att jag gör fel någonstans och kväver luftflödet och taket mår skit av det.
Samt sista sak jag klurat på är om jag verkligen vill ha ett lågt innertak ifall man ska öppna huv eller något så är det skönt att kunna öppna upp den mellan takstolarna. Iofs har jag riktig verkstad att göra sånt i men...
Men tillbaka till läckor och ventilation. Kanske skulle montera upp allt, och borra några hål upp som låter ev läckor rinna ut och då upptäckas snabbare.
Kanske borra upp stort hål och stoppa in sån liten plasttrumma för sätta en luftventil mellan varje takstol för säkra att luften rör sig runt i garaget.
Eller skulle varje normal person bara smäckat upp skivor och isolering och byggt nytt garage om det skiter sig?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder