Hej!

Ska fina till innertak i vardagsrum. Sitter ett "spänt" tak samt 2cm spåntade brädor under (spikade)

Är det en väldigt dum idé att skruva upp färdigt paneltak rätt upp i dom spontade brädorna utan att ta hänsyn till reglar?

Taket är väldigt plant så behöver inte regla för den sakens skull och el har jag så mycket jag behöver.

Vill såklart att taket ska sitta kvar så jag tar inga genvägar om jag inte kan.

Tänkte använda mig utav: https://www.byggmax.se/innertak-p1026

Idéer?
 
Hur vet du att bräderna sitter jämnt och i våg om spänntaket sitter? Men nej, det är inga konstigheter att montera takskivorna rätt i bräderna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.