Tänkte dra slang för att dölja högtalarkabel i innertak. Frågan är vad som är enklast..
Taket är gips-glespanel-plast-lösull.
Har så att jag kommer upp på vinden och kan krypa.
Är det enklast att ta bort isoleringen, skära hål i plasten och dra slangen för att sen tejpa igen och lägga tillbaka isoleringen? Något man bör tänka på om man gör på detta viset?

Eller finns det något trick att dra slang snyggt från insidan?
 
A
Jag tycker det du föreslår låter vettigt.

Jag brukar inte skära i plasten utan göra ett mindre hål först som jag sedan trycker röret genom. Plasten sluts då runt röret när man för igenom det och man kan sedan täta med tejpen.

Men det finns kanske andra bättre metoder.

Man får tänka på att det kan bli kondens i röret när man drar det mellan varmt och kallt utrymme.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.