Har hittat en panel som jag vill ha till ett uthus, finsågad gran på utsidan av panelen, panelen är dock bara 14 mm tjock och egentligen avsedd för in inomhus. Vad kan det bli för problem om jag använder den som ytterpanel?
 
N Nybson skrev:
Vad kan det bli för problem om jag använder den som ytterpanel?
Inga problem alls vad jag kan förstå.
Och ett litet skjul behöver nog inte så grovt virke för stabilitetens skull.
Du bygger väl själva stommen stabilt, och inte har långt c-c avstånd på regelverket?
 
  • Gilla
Nybson och 1 till
  • Laddar…
Inte direkt orolig för stabiliteten, stabil gäststuga ca på 22 kvm, mer fundersam om det finns risk att panelen vrider sig, spricker eller kommer uppföra sig på något annat oväntat sätt.
 
Bara du målar ordentligt med rätt färg på utsidan skall det nog inte vara någon fara.
 
Hur gick det med panelen? Jag överväger samma sak 😊
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.