Har 7 st furudörrar med frästa fönster och kan inte bestämma mig för om jag ska få de spraylackade till vitt av firma eller köpa nya. Spraylackade fönsterdörrar spricker säger firman men hur mycket vet man aldrig sa de. Så där blir man ju osäkert. 700kr/dörr. Andra alternativet är att köpa ny dörr då men kan man hitta nya dörrar som passar i ramen man har? Huset är från 1981. Känns svårt så ska man ha vit ny fönsterdörr med ram så är man väl bortåt 2-2500kr/dörr?

Tips?

Tror du kan hitta vita fönsterdörrar för kring 400 kr och uppåt. Kolla på Bauhaus och liknande.

Vi hade vita fönsterdörrar men ville ha vita släta dörrar. Har för mig att vi gav 299 kr/st för dem på just Bauhaus.

/Johan

Tredje alternativet är att måla dom själv med pensel eller roller. Det brukar vi göra och vi tycker det blir snyggt förstås eftersom vi gör så.
Sprickor riskerar man alltid om man målar levande material som trä.
Nya dörrar för 299 pix på Bauhaus har väl samma värde som ett drapperi ungefär :D

Spelar väl ingen roll vad det har för värde?!? De är ju så billiga att ifall de går sönder eller något så är det bara att köpa nytt.

Vi valde billiga dörrar med tanke på tre grabbar med innebandyklubbor...

/Johan

Tänk även på att troligtvis är dina furudörrar "massivare" o dämpar ljud bättre. Jag hade rollat.

Min syster o hennes man målade alla deras spegelfurudörrar men roller och pensel i hörnerna vita och det blev super, han målade de i garaget, men det måste vara varmt annars spricker det när de kommer in. 2 st dörrar målade han när det regnade ute, målade dock dem i garaget, men de sprack i färgen när de kom in, de andra målade han när det var varmt udner sommaren o de är superfina och de tog inte jättelångt tid. Fick måla dem 2 gånger. men de ser ut som nya.

Det är ju en priofråga, vill man spara pengar men lägga ner lite tid på det så ska man verkligen måla själv, det blir jättefint.
Lycka till

Bluff skrev:
Spelar väl ingen roll vad det har för värde?!? De är ju så billiga att ifall de går sönder eller något så är det bara att köpa nytt.

Vi valde billiga dörrar med tanke på tre grabbar med innebandyklubbor...

/Johan
Tänkte inte i första hand ekonomiskt värde utan funktion. Uppfattade det som att TS har massiva dörrar, dom tål mycket hårdare behandling och det blir snyggt när man målar dom. Bara snyggare med åren också tycker jag.

Hade 2 numera 1 grabb med innebandyklubbor, har ett särskilt rum för det i källaren (är innebandytok, har tränat båda lagen :wow:) dom har skjutit så putsen ramlat ner från väggarna där så billiga dörrar som lätt går att byta kan jag också förstå :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.