33 997 läst ·
13 svar
34k läst
13 svar
Innerdörr mått 190 x 80 cm?
Vi behöver en innerdörr till källaren och har nu varit på Bauhaus, Byggmax och Hornbach men ingen verkar ha en innerdörr med 190 x 80 cm-mått.
Vi kan tyvärr inte fräsa ur över eller under dörren för att få ett annat höjdmått (t.ex. 200) p.g.a. vattenledning och elkablar som går i taket.
Vi söker en vanlig vit, gärna spegeldörr, med måtten 190 x 80 cm. Några tips om var vi kan hitta detta i Stockholmstrakten alternativt på nätet?
Vi kan tyvärr inte fräsa ur över eller under dörren för att få ett annat höjdmått (t.ex. 200) p.g.a. vattenledning och elkablar som går i taket.
Vi söker en vanlig vit, gärna spegeldörr, med måtten 190 x 80 cm. Några tips om var vi kan hitta detta i Stockholmstrakten alternativt på nätet?
Köp en dörr som är 8*20 och kapa dörrbladet och karm i botten. Har du ingen möjlighet att kapa själv får du hjälp att kapa dörren på ett snickeri. Kan inte kosta så många hundralappar om man köper med lite fika till dem.
Eftersom du ska kapa ganska mycket skulle jag kapa både uppe och nere. Det ser konstigt ut, särskillt med spegeldörr, om man tar allt i botten. (En annan femma om det bara var några cm) Du kan fortfarande vända dig till ett snickeri, men nu tror jag inte att fika hjälper...
Förresten, fika hjälper alltid...
Förresten, fika hjälper alltid...
Redigerat:
Lyfter denna tråd då jag har precis samma fråga (behöver en innerdörr 190x80 cm karmmått). Har Hornbach fortfarande detta i sitt sortiment (jag önskar de kunde skaffa en vettig hemsida någongång!), eller känner ni till någon annan återförsäljare i Sthlm (eller webbutik) som har detta till rimliga priser?
Jag tänker inte specialbeställa en dörr för 5000 kr, då köper jag hellre en billig ByggMax-dörr och kapar ner den till det mått jag behöver.
Jag tänker inte specialbeställa en dörr för 5000 kr, då köper jag hellre en billig ByggMax-dörr och kapar ner den till det mått jag behöver.
Finns på http://mindorr.se
Ska du kapa så pass mycket bör du ha en massiv dörr. De "vanliga" innerdörrarna på Byggmax och andra byggmarknader är s.k. kartongdörrar. D.v.s. de har en träram och inne i den träramen ligger kartong. Sedan har man ett ytskikt över hela rasket. Kapar du 10 cm kommer du förmodligen att se kartongen i underkant, vilket inte är snyggt.
Jag gjorde själv denna miss, men som tur är kostar ju dessa dörrblad bara några hundralappar så det var ju ingen katastrof.
Man kan visserligen lägga in en ny ram i underkant, men med tanke på att man kan få även massiva dörrar hyfsat billigt är det inte värt besväret enligt mig.
Alltså: När du står på byggmax (eller liknande), leta efter massiva dörrblad.
Jag gjorde själv denna miss, men som tur är kostar ju dessa dörrblad bara några hundralappar så det var ju ingen katastrof.
Man kan visserligen lägga in en ny ram i underkant, men med tanke på att man kan få även massiva dörrar hyfsat billigt är det inte värt besväret enligt mig.
Alltså: När du står på byggmax (eller liknande), leta efter massiva dörrblad.
Åh fan, har du varit i kontakt med dom?b8q skrev:
Har själv funderat på att beställa därifrån, behöver dörrar med gamla standarden.
Dom flesta dörrar, även ny std, som jag tittat på står det ju lagervara, för omgående leverans på.
Och på deras infodel:
LeveransLagervaror utlevereras från vår fabrik i Osby inom 1-5 arbetsdagar.
Beställningsvaror utlevereras från vår fabrik i Osby inom 4-6 arbetsveckor.
Nej, inte i kontakt, gick bara på informationen som stod under den 8x19 dörr jag kollade på (enklast möjliga, en slät vit innerdörr), där står det
Artikelnummer: S312
Lagerstatus: Leveranstid 8-10 veckor
Artikelnummer: S312
Lagerstatus: Leveranstid 8-10 veckor
Redigerat:
Klicka här för att svara