Hej! Har lagt ett nytt golv och har nu en glipa mellan tröskeln och golvet, så jag köpte mig en liten list som jag trodde skulle få plats under dörren. Det visar sig dock att dörren hänger snett, så dörren tar emot listen. Avståndet närmast gångjärnen upp till dörrkarm är ett par millimeter och längst ut är det nog en dryg centimeter. I delen där det är några millimeters avstånd så går passar listen in perfekt.

Hur ska jag lösa detta? Har hört att kan rikta om gångjärnen eller kapa dörren lite. Vad är smidigast?

• ```alt-text
Vit dörr med flera klädkrokar högst upp och synligt gångjärn på höger sida. Dörren verkar snett hängande i karmen.
```
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glipa mellan tröskel och nytt golv, en smal list placerad i springan. Dörren hänger snett och orsakar att listen inte passar överallt.
    Skapa konto
  • Gångjärn på en vitmålad dörrkarm, skruvar synliga mellan dörr och karm.
    Skapa konto
U UptownErik skrev:
Hej! Har lagt ett nytt golv och har nu en glipa mellan tröskeln och golvet, så jag köpte mig en liten list som jag trodde skulle få plats under dörren. Det visar sig dock att dörren hänger snett, så dörren tar emot listen. Avståndet närmast gångjärnen upp till dörrkarm är ett par millimeter och längst ut är det nog en dryg centimeter. I delen där det är några millimeters avstånd så går passar listen in perfekt.

Hur ska jag lösa detta? Har hört att kan rikta om gångjärnen eller kapa dörren lite. Vad är smidigast?
Inte så att huset är snett och dörren rak ??

B Belastar skrev:
Inte så att huset är snett och dörren rak ??
Hur menar du? 🤔 Som du ser på bilden så är det olika avstånd mellan dörr och dörrkarm, så antar att det är dörren som sitter snett.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.