Är det bara golvbrunns manchetten som ska läggas under flytspacklet.
Alla andra manchetter läggs på golvspacklet?

Vad kan man tätta med runt avloppet till toan, blev 5mm för stort hål i spånskivan?

//Ola

Nej, va?! Golvbrunnsmanschetten ska, precis som alla andra manschetter ligga med resten av tätskiktet ovanpå spacklet! Och spacklet ska ha en viss minsta tjocklek vid brunnen om det är träbjälklag, nomalt 12 mm, så brunnen ska vara högra monterad än underlaget.

Du kan täta med lite mineralull, eller fogmassa.

Jag föreslår att du läser de aktuella monteringsanvisningarna och branschreglerna, så det inte blir mer fel. Du behöver åtminstone ha koll på grunderna för att lyckas bygga ett fungerande badrum.

Ok... Så det ska var 12mm flytsapckel redan vid brunnen i träbjälklag?

Igen, läs branschregler och monteringsanvisningar. Den klistrade tråden längst upp i det här forumet kan också vara en bra början. Det är bättre att du frågar om det som du fortfarande undrar efter att ha läst på lite, risken är att du missar en massa viktigt om du ställer frågor utan att ha läst om grunderna.

Plus att folk ofta inte orkar svara på samma grundläggande frågor om och om igen.. :)

Har nu läst reglerna ett par grr...
Men undrar vad jag hittat detta mur-/putsnät någonstans?
Har varit runt i bygghandel i dag men ingen som vet vad jag hittar det.

Det finns på alla välsorterade byggvaruhus. Maskstorleken kan variera från 50-100 mm. Du kan även använda de mindre putsnäten om spackelleverantören godkänner det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.