Ska rörelsevakten kopplas som jag gjort på "lösning"?
Bifogar bild på befintligt uttag och kopplingsschema.


Öppet eluttag i vägg med exponerade kablar kopplade enligt ett schema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handritat kopplingsschema för rörelsevakt ovanpå en manualsidas illustration av installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
Antagligen, men för att vara säker ska du verifiera att blå är nolla. Troligen är den det men öppna gärna vid lampan också och titta där.

Anslutningsplintarna på sådana där produkter är ofta ganska små och rymmer inte två ledare ordentligt. Det är därför bättre att koppla med t.ex. en Wago 221 i dosan och dra en kort stump nolledare från den till rörelsevakten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.