Har fått en ”gammeldags” ringklocka som ska kopplas in. Den behöver dock drivas av en traffo 220 till 8v. Den är inget konstigt att koppla in men hur drar jag sen på lågspänningssidan från traffo o tryckknapp? Är det ringknappen som sluter kretsen när man trycker på den eller hur funkar det? Har i dagsläget en 2 ledarkabel från knappen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men någon + och - 12V, som du ritat, har du ju inte. Trafon lämnar 8V växelspänning och det verkar ringklockan vilja ha.
Den där trafon är inte gjord för att monteras i en pungdosa, den monteras utanpåliggande på en vägg. Det typiska är att man har den i en klädkammare eller bredvid centralen.
Hur har du tänkt att dra 230 V till den?
Hur har du tänkt att dra 230 V till den?
just nu lutar det åt att dra kabel från en kopplingsdosa och sätta den i en liten låda ovanför hatthyllantommib skrev:
saker som nämndes vartommib skrev:
” den matchar inte färgskalan…”
”Den är ful som stryk…”
”men det måste ju gå att lösa, kolla denna pintrest-bilden…”
nämnde jag att det inte var jag som köpte den
alternativ är att dra upp den på sidovinden ovanför… får fundera lite
Aha, det är en sån situation.
"Jag hittade den här snygga ringklockan och säljaren sa att jag måste ha en sån här också. Nu får du lösa så att det funkar"
Känner igen det.
Om du ändå får såga upp väggen skulle du ju kunna bygga en liten gömma till den i samma veva. Trafon är som sagt godkänd för att sitta direkt på vägg så det är inga konstigheter att dra kabel till den inuti väggen. Tänk på ventilationen bara. Den måste gå att komma åt men du kan ju enkelt göra en lucka av MDF som sedan målas i samma färg som resten av rummet eller tapetseras.
"Jag hittade den här snygga ringklockan och säljaren sa att jag måste ha en sån här också. Nu får du lösa så att det funkar"
Känner igen det.
Om du ändå får såga upp väggen skulle du ju kunna bygga en liten gömma till den i samma veva. Trafon är som sagt godkänd för att sitta direkt på vägg så det är inga konstigheter att dra kabel till den inuti väggen. Tänk på ventilationen bara. Den måste gå att komma åt men du kan ju enkelt göra en lucka av MDF som sedan målas i samma färg som resten av rummet eller tapetseras.
har väl aldrig hänt tidigaretommib skrev:
Aha, det är en sån situation.
Känner igen det.
bara tryckknapp och 2m kabel kvar sen renovering. Gamla som satt där var någon batteridriven sak stor som en skolådaClasseClas skrev: