Hej!

Jag har ett uttag på plint på min styrenhet (Nibe SMO 10) till min värmepump, där jag ska kunna få
ut larmet extern. Min tanke är att koppla detta till en Nexa WBT-912 för att på så vis kunna trigga larm
till min mobil. https://www.clasohlson.com/se/Sändare-för-infällnad-Nexa-WBT-912/p/36-4913

Jag är lite osäker hur jag ska koppla bara. Bifogar bild från manualen. Nibe säger att utgången ska vara potentialfri.
Ska jag koppla in fas o nolla på vänster o mitten? Jag skulle behöva två utgångar till WBT-912an för att sluta kretsen.

Med vänlig hälsning, Johan
Diagram över anslutning för externt larm på en styrenhet, med märkning för potentialfri anslutning och strömförsörjning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Schematisk bild av anslutningar på en EBV-kort för extern larmfunktion tillhörande en värmepumpstyrenhet.
    Skapa konto
  • Skiss från manual som visar anslutning för extern larm på en EBV-kort med märkning för supply max 24/250 V AC och alarm connection.
    Skapa konto
Redigerat:
Om det är nedanstående inkoppling du refererar till så ska absolut inte nätspänning anslutas.
Du ansluter bara de två kablarna från S1 på WBT till plint 2, längst till vänster och mittanslutning eller anslutningen längst till höger.
Schematisk illustration av hur man ansluter en extern larmkabel till en EBV-kort, visar plintar och anslutningspunkter.
Skapa konto

Jättebra!

Stort tack för hjälpen!

Med vänlig hälsning, Johan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.