Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Tjena allesammans,
Har precis fått hem nya grejer att koppla in till vår LK golvvärmesystem och det är LK egna märke på mottagare och trådbundna rumgivare mm.
Har lite funderingar som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med? Vi har 6 st slingor på golvvärmen samt 4 st rumsgivare, i ett av rummen går 3st av dessa slingor + en rumsgivare.
Ställdonen till de 3 st slingorna misstänker jag att man kopplar till samma plint som styrs av den rumsgivaren?
Sedan ska man väll ha en slinga där det är konstant flöde på med andra ord ska vi bara ha 5 ställdon till våra 6 slingor?
Funderar på att sätta den slingan i badrummet eller hallen där det är klinker och kan vara gött att ha varma golv men hur gör jag med rummgivaren som sitter i det rummet då den inte har något ställdon att styra eller blir den funktionen på den rumsgivaren bara som en "manuell" termometer?
Har precis fått hem nya grejer att koppla in till vår LK golvvärmesystem och det är LK egna märke på mottagare och trådbundna rumgivare mm.
Har lite funderingar som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med? Vi har 6 st slingor på golvvärmen samt 4 st rumsgivare, i ett av rummen går 3st av dessa slingor + en rumsgivare.
Ställdonen till de 3 st slingorna misstänker jag att man kopplar till samma plint som styrs av den rumsgivaren?
Sedan ska man väll ha en slinga där det är konstant flöde på med andra ord ska vi bara ha 5 ställdon till våra 6 slingor?
Funderar på att sätta den slingan i badrummet eller hallen där det är klinker och kan vara gött att ha varma golv men hur gör jag med rummgivaren som sitter i det rummet då den inte har något ställdon att styra eller blir den funktionen på den rumsgivaren bara som en "manuell" termometer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Tack för hjälpen då var det inkopplat får vi ge det lite tid å se om allt funkar.J jonaserik skrev:
Funderade på om man behövde koppla något till värmepanna också men har för mig att man inte kunde det när man har en thermia ventec?
Varför det, det är liksom vattentäta skott mellan panna och GV , elmässigt, Förutom tempen på vattnet som ställs in med kurvan på pannan. Och sen stryps värmen med donen via termostaten om det blir för varmt i ett rum. Så alla termostater på max och ställa in pannan till rätt värme som gillas.A Andreas Ludde Lundell skrev:
Klicka här för att svara