Blev tipsad av en gas-kille att jag skulle ha 12mm prisolrör mellan gasolflaskan och gashällen. Jag köpte rör och borrade hål i ytterväggen. Nu verkar det dock som att alla gaskopplingar görs med 8mm, vilket gör det otroligt svårt att hitta kopplingar för 12mm mellan rör och slang.
Någon som vet var jag hittar sånt?
Och, kanske ännu viktigare, är jag helt fel ute med 12mm prisol till gasolen!?