Hej

Är det någon på detta forum som är duktigt på el och kan identifiera fabrikatet på astrouret på bilden. Det är det till höger som är inringat. Jag försöker hitta en manual så jag kan programmera det.

Tack på förhand

Marcus

• Inringat tidur för utelampa visas ihop med andra elkomponenter och en handskriven lapp med texten "TID UR UTELAMPA".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror inte det är ett astrour, snarare ett tidur, som det står under...

Bara utifrån utseendet så skulle jag gissa att man trycker på "SET" börja med kort tryck, händer det inget gör ett "långtryck" ... det brukar oftast börja blinka när den är i "inställningsläge"... sen brukar man bläddra igenom inställningarna med "SET"-knappen. Ställ in dag/timme/minut med knapparna, välj vad som ska hända med "I/0"-knappen och bekräfta med SET. Sen bläddrar man runt hela programmet och när det är tillbaka i "driftsläge" brukar det sluta blinka ...

Claes Sörmland
Snart finns ingen kvar som vet hur man programmerar de där. De kommer ju inte med en app och ett GUI.

• Gilla
  • Haha
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
S
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Snart finns ingen kvar som vet hur man programmerar de där. De kommer ju inte med en app och ett GUI.

Några av de yngre förmågorna på firman har aldrig programmerat en sån där. De pluggar i USB minnet, hämtar programmeringen därifrån och sen är det klart :)

Det blir helt ställda när det är en modell utan USB :)

• Haha
  • Gilla
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
S SueCia skrev:
Några av de yngre förmågorna på firman har aldrig programmerat en sån där. De pluggar i USB minnet, hämtar programmeringen därifrån och sen är det klart :)

Det blir helt ställda när det är en modell utan USB :)
Jag förstår dem nästan. Slogs med en sån för för två veckor sedan och den modellen utgjorde en mindre intelligenstest. Stört omöjlig att förstå utan manual. Och den lilla mörka skärmen i den där mörka källaren.

Tack för tipset. Ska testa.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tror inte det är ett astrour, snarare ett tidur, som det står under...

Bara utifrån utseendet så skulle jag gissa att man trycker på "SET" börja med kort tryck, händer det inget gör ett "långtryck" ... det brukar oftast börja blinka när den är i "inställningsläge"... sen brukar man bläddra igenom inställningarna med "SET"-knappen. Ställ in dag/timme/minut med knapparna, välj vad som ska hända med "I/0"-knappen och bekräfta med SET. Sen bläddrar man runt hela programmet och när det är tillbaka i "driftsläge" brukar det sluta blinka ...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.