H Hallonsylt skrev:
Tack för tipset om Blocket-tipstråden! Bevakar den nu :) Jag har dock varken tid eller kunskap att ta mig an en begagnad maskin just nu. Det är helt felprioriterat av mig att ens tänka på att köpa en bandsåg... Men ibland måste man börja kolla upp saker för att förstå läget. Och så är det ju skoj att kolla verktyg och maskiner!

Bra att veta att bandsågar kan vara billiga jämfört med andra maskiner på Blocket. Det enda som kanske var "fel" med Olas förslag är att den gick på 3-fas. Har inte det än. Har inte ens en versktad än...!

Stort tack för input!
Skaffa trefas. Lätt värt det, rejäla maskiner går ofta på trefas..och eftersom alla inte har det blir priserna alltsom lite lägre.

Frustrator Frustrator skrev:
Skaffa trefas. Lätt värt det, rejäla maskiner går ofta på trefas..och eftersom alla inte har det blir priserna alltsom lite lägre.
Jo jag vet. Det står på att-göra-listan men måste få klart min köksrenovering och lite annat innan jag går på nästa stora projekt, som t.ex. bygga verkstad med 3-fas-el :-) Känner inte att det är lönt att dra in 3-fas i källaren när jag knappt kommer att lyckas få in några maskiner där. Men bra poäng! Tack!

H Hallonsylt skrev:
Jo jag vet. Det står på att-göra-listan men måste få klart min köksrenovering och lite annat innan jag går på nästa stora projekt, som t.ex. bygga verkstad med 3-fas-el :) Känner inte att det är lönt att dra in 3-fas i källaren när jag knappt kommer att lyckas få in några maskiner där. Men bra poäng! Tack!
Förlängningssladd;)

• Haha
Hallonsylt
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Lite olika prisnivåer på de sågarna du nämner. Är det runt 7 så är mitt råd fel såklart, men för 10-12 som de dyrare du nämnt får du en klart stabilare om du väljer Hammern. Starkare, tyngre, högre maxhöjd och tar bredare blad.

Nej, jag får ingen provision eller har något egenintresse. Jag är bara så besviken på de kinamaskiner jag haft att göra med och vill inte att andra ska göra samma fel som jag gjort.
Dewalten kunde jag fått för 7000 kr, makitan kostade då under 10 k utan rabatter/rea och Duabs maskin kostade som idag. Så under 10 kkr var det då och, tror jag, även idag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.