39 989 läst ·
69 svar
40k läst
69 svar
Inköp av bra spikpistol
jag förstår ju varför man gillar gaspistolen. men int jag. smaken är som baken.FredrikR skrev:
jag gillar dewaltsdyckert pistol(på batteri, vet ej modell) jag gillar sencos maskiner dyckert, klammer å spikpistoler. luft som batteri
har använt en ankarspikpistol också. det va inte roligt. va man inte riktigt i hålet.så sköts dom iväg. många i ansiktet
Jag använder inte det, jag använder skruv, och gärna 100-120mm längd beroende på vad som skruvas.andersmc skrev:
Tex har jag korsreglat både utvändigt och invändigt med 70x45 och då skulle 90mm spik bli väldigt kort.
Sen förstår jag att proffs inte alltid har tid att göra saker lika noga som en egenbyggare gör.
blir ju inte noggrannare bara för att du skruvar.Gabbe1 skrev:
Den här tråden var precis vad jag behövde! Hoppas det är ok å komma med lite frågor.
21 och 34 grader på spiken. Ursäkta okunskapen, men vad anger de siffrorna?
Eldriven spikpistol låter otroligt skönt i mina öron, jag tycker det är gabska bökigt med kompressorn som ska kånkas fram och tillbaka hela tiden, å slangen som kränger hit och dit. Finns det nackdelar med elspikpistol jämfört med tryckluftsdriven?
21 och 34 grader på spiken. Ursäkta okunskapen, men vad anger de siffrorna?
Eldriven spikpistol låter otroligt skönt i mina öron, jag tycker det är gabska bökigt med kompressorn som ska kånkas fram och tillbaka hela tiden, å slangen som kränger hit och dit. Finns det nackdelar med elspikpistol jämfört med tryckluftsdriven?
Jag kan bara tala för DeWalten (kanske inte finns andra?) men den fungerade hur bra som helst i somras när jag använde den flitigt. Det går att skjuta hur fort man vill, det finns två lägen automat eller singelskott. Man drog ca 400 spik på ett batteri (man fick två med och dom laddade snabbt).
Har kört mest 75mm kam men även 90.
Den är liten och smidig och man slipper den där d****a slangen.
Har kört mest 75mm kam men även 90.
Den är liten och smidig och man slipper den där d****a slangen.
Strålande, tack.Stefan N skrev:Jag kan bara tala för DeWalten (kanske inte finns andra?) men den fungerade hur bra som helst i somras när jag använde den flitigt. Det går att skjuta hur fort man vill, det finns två lägen automat eller singelskott. Man drog ca 400 spik på ett batteri (man fick två med och dom laddade snabbt).
Har kört mest 75mm kam men även 90.
Den är liten och smidig och man slipper den där d****a slangen.
Tänkte inte alls på Jula eller detta märket, men priser är ju bra. Någon som har erfarenheter av Meec? Skaffar man sig bekymmer eller tror ni en sådan maskin skulle duga till en hemmapulare (som givetvis vill ha ngt som håller och funkar som det ska)?
Redigerat:

