S
FredrikR skrev:
Nej förmodligen inte, men när garaget byggdes pangades det en hel del.
Det finns ju folk med el-allergi också, alla reagerar vi olika. :)
jo men då stod du i en väl ventilerad miljö ;)
 
Hehe, jo det var välventilerat länge, och panelspikning ute (i snö och minusgrader och med bygglampa.. jag undrar var den orken tagit vägen??) :)
 
S
FredrikR skrev:
Hehe, jo det var välventilerat länge, och panelspikning ute (i snö och minusgrader och med bygglampa.. jag undrar var den orken tagit vägen??) :)
jag förstår ju varför man gillar gaspistolen. men int jag. smaken är som baken.
jag gillar dewaltsdyckert pistol(på batteri, vet ej modell) jag gillar sencos maskiner dyckert, klammer å spikpistoler. luft som batteri
har använt en ankarspikpistol också. det va inte roligt. va man inte riktigt i hålet.så sköts dom iväg. många i ansiktet
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
andersmc skrev:
90 mm spik är det man använder till stomspikning. Det är inte för klent.
Jag använder inte det, jag använder skruv, och gärna 100-120mm längd beroende på vad som skruvas.
Tex har jag korsreglat både utvändigt och invändigt med 70x45 och då skulle 90mm spik bli väldigt kort.

Sen förstår jag att proffs inte alltid har tid att göra saker lika noga som en egenbyggare gör.
 
S
Gabbe1 skrev:
Jag använder inte det, jag använder skruv, och gärna 100-120mm längd beroende på vad som skruvas.
Tex har jag korsreglat både utvändigt och invändigt med 70x45 och då skulle 90mm spik bli väldigt kort.

Sen förstår jag att proffs inte alltid har tid att göra saker lika noga som en egenbyggare gör.
blir ju inte noggrannare bara för att du skruvar.
 
Den här tråden var precis vad jag behövde! Hoppas det är ok å komma med lite frågor.
21 och 34 grader på spiken. Ursäkta okunskapen, men vad anger de siffrorna?
Eldriven spikpistol låter otroligt skönt i mina öron, jag tycker det är gabska bökigt med kompressorn som ska kånkas fram och tillbaka hela tiden, å slangen som kränger hit och dit. Finns det nackdelar med elspikpistol jämfört med tryckluftsdriven?
 
Jag kan bara tala för DeWalten (kanske inte finns andra?) men den fungerade hur bra som helst i somras när jag använde den flitigt. Det går att skjuta hur fort man vill, det finns två lägen automat eller singelskott. Man drog ca 400 spik på ett batteri (man fick två med och dom laddade snabbt).
Har kört mest 75mm kam men även 90.
Den är liten och smidig och man slipper den där d****a slangen.
 
Stefan N skrev:
Jag kan bara tala för DeWalten (kanske inte finns andra?) men den fungerade hur bra som helst i somras när jag använde den flitigt. Det går att skjuta hur fort man vill, det finns två lägen automat eller singelskott. Man drog ca 400 spik på ett batteri (man fick två med och dom laddade snabbt).
Har kört mest 75mm kam men även 90.
Den är liten och smidig och man slipper den där d****a slangen.
Strålande, tack.
 
Tröttnade också på slangen och köpte Makitas 900-nånting, speciellt bra för takarbete
Riktigt bra gaspicka för mig i alle fall, 34 graders så man kommer åt i takstolarna
 
SBH skrev:
blir ju inte noggrannare bara för att du skruvar.
I princip kan du ha rätt, men det beror ju mycket på situationen.
 
:):):)
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Hur orolig behöver man vara för å köpa spikpistol på Blocket tror ni? Senco måste väl räknas som proffsverktyg, så hållbarheten bör ju vara bra?! ImageUploadedByByggahus.se1389297440.433454.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Men det finns alltid en orsak till att någonting säljs. Har du tur så säljs den för att säljaren inte behöver spikpistolen längre. Har du otur så säljs den för att den inte fungerar längre.
 
andersmc skrev:
Men det finns alltid en orsak till att någonting säljs. Har du tur så säljs den för att säljaren inte behöver spikpistolen längre. Har du otur så säljs den för att den inte fungerar längre.
Så är det, så är det...
 
Tänkte inte alls på Jula eller detta märket, men priser är ju bra. Någon som har erfarenheter av Meec? Skaffar man sig bekymmer eller tror ni en sådan maskin skulle duga till en hemmapulare (som givetvis vill ha ngt som håller och funkar som det ska)?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.