39 986 läst ·
69 svar
40k läst
69 svar
Inköp av bra spikpistol
Gasen är ju vanlig gasol? Som förbränns innan den ventileras ut. Får du ont i huvudet av gasolgrillen?SBH skrev:
Gällande val av spik: 90 mm är som många nämnt den längd som normalt används för stomme. 21 eller 34° är en smaksak, 21° så får du alltid fullskalle och centrerad, med 34 så är det antingen D-skalle eller offset.
21° magasinet rymmer färre spik än 34, ladda oftare. Eller så är 21 magasinet otympligt långt.
Själv föredrar jag 34, då jag anser att man kommer åt bättre med magasinet lit bortvinklat. Dock inte lika snyggt vid panelspikning om man kör D-skalle.
Köp en bättre maskin än julas, är mitt tips.Den på Ebay ligger sjukt bra i pris. frakttiden är väl inget problem om du inte skall bygga förräns i sommar.
Tack för bra inputs!
21 graders ger alltså finaste skallen och lämpar sig därför bra till panel om jag fattar rätt?
Är det lika enkelt samt samma prisbild på 21 och 34 graders när det gäller spik?
Det blir luftdriven så jag konmer inte kika på gas eller el.
De jag tycker verkar lämpligast är
Bosch gsn 90-21RK
Makita AN923k
Basso A22/90 F1
Dessa kostar ca 3600:- vardera på toolab
Hitachin får gå bort eftersom den kostar ca5500:- möjligtvis begagnad då.
Jag antar att man får ungefär samma oavsett vilket märke man väljer, någon som har tips vart man kan köpa någon av dessa till bra pris i usa, och vet att frakt etc funkar bra
21 graders ger alltså finaste skallen och lämpar sig därför bra till panel om jag fattar rätt?
Är det lika enkelt samt samma prisbild på 21 och 34 graders när det gäller spik?
Bosch gsn 90-21RK
Makita AN923k
Basso A22/90 F1
Jag antar att man får ungefär samma oavsett vilket märke man väljer, någon som har tips vart man kan köpa någon av dessa till bra pris i usa, och vet att frakt etc funkar bra
Redigerat:
Jag funderar på att slå till på en Hitachi på Tradera. Kan meddela dig sen vad jag tycker om den.thestrut skrev:Tack för bra inputs!
Bosch gsn 90-21RK
Makita AN923k
Basso A22/90 F1
De begagnade hitachi på tradera har ju en bild på en ny modell ser det ut som.. Men kollar man på alla bilderna ser man ju att det är nån äldre modell..
Ja uppdatera gärna om köpet varit lyckat!
Ja uppdatera gärna om köpet varit lyckat!
Har just köpt:
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsn-100-34-dk-pneumatic-clipped-head-framing-nailer-p16296
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsk50-pneumatic-brad-head-finishing-nailer-p12568
Priserna hos Toolstop på Bosch luftspikare verkar vara de lägsta i Europa, och de går att registrera i Sverige för 3 års förlängd garanti.
Fördelen med Bosch blå luftspikare är att de är betydligt mindre och lätthanterligare än konkurrenterna. Jag vågar än så länge inte säga att de är bättre, det får tiden utvisa.
Ja, just det:
Toolstop.co.uk ger 5% rabatt mot Voucher Code GOOGLE13
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsn-100-34-dk-pneumatic-clipped-head-framing-nailer-p16296
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsk50-pneumatic-brad-head-finishing-nailer-p12568
Priserna hos Toolstop på Bosch luftspikare verkar vara de lägsta i Europa, och de går att registrera i Sverige för 3 års förlängd garanti.
Fördelen med Bosch blå luftspikare är att de är betydligt mindre och lätthanterligare än konkurrenterna. Jag vågar än så länge inte säga att de är bättre, det får tiden utvisa.
Ja, just det:
Toolstop.co.uk ger 5% rabatt mot Voucher Code GOOGLE13
Redigerat: