Hej har en son med äldre fritidshus, varit lite problem med vattnet äldre borrad) nu går pumpen hela tiden men trycket uteblir på manometern, finns en typ plugg på pumpen vilken vi lossat och där är det vatten 🤔tips sökes/ mottages🤨🥸
 
Välkommen till forumet.

Bilder på anläggningen brukar underlätta.

Det kan vara en tömnings-/avtapptingsventil som står öppen.

Det kan vara ett rör/koppling som har frusit sönder under vintern.
 
TheImprovisor
J Jan Sjöberg1 skrev:
Hej har en son med äldre fritidshus, varit lite problem med vattnet äldre borrad) nu går pumpen hela tiden men trycket uteblir på manometern, finns en typ plugg på pumpen vilken vi lossat och där är det vatten 🤔tips sökes/ mottages🤨
Pumpen behöver fyllas, primeas, tills det flödar över. Finns det luft i systemet så kinkar det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.