Är total novis på fjärrvärme och räcker min hand åt bygghus experter för att få upp min värme
Är inte bilderna till någon nytta så tar jag gärna fler för att få bukt på värmen.
Tack för mig
Är inte bilderna till någon nytta så tar jag gärna fler för att få bukt på värmen.
Tack för mig
Den fjärrvärmecentralen liknar vår men den har en annan reglerutrustning än våran.
Vi behöver bilder/info om vad det sitter för reglerutrustning:
- Vad är det för burk under vägguttaget?
- Vad är det för burk som hänger på sniskan höger om den högra plattvärmeväxlaren?
- Den vita burken höger om den svarta shunten (mellan plattvärmeväxlarna)?
- Snurrar pumpen? den går att skruva loss mässingskuven för att kolla om axeln roterar.
- Är det bara radiatorkretsen som saknar värme eller saknas även tappvarmvattnet värme?
Om du tar närbilder på dom olika elektriska komponenterna så blir det lättare att hjälpa dig.
Vi behöver bilder/info om vad det sitter för reglerutrustning:
- Vad är det för burk under vägguttaget?
- Vad är det för burk som hänger på sniskan höger om den högra plattvärmeväxlaren?
- Den vita burken höger om den svarta shunten (mellan plattvärmeväxlarna)?
- Snurrar pumpen? den går att skruva loss mässingskuven för att kolla om axeln roterar.
- Är det bara radiatorkretsen som saknar värme eller saknas även tappvarmvattnet värme?
Om du tar närbilder på dom olika elektriska komponenterna så blir det lättare att hjälpa dig.
Klicka här för att svara



