9 660 läst ·
20 svar
10k läst
20 svar
Inkommande el från 1956, vem ansvarar för vad och var?
Du kan ta din brülebrännare och en rengörningsduk ifall du vill lösgöra den andra skruven.X Xrim skrev:Gick ner för att se om det gick att dra åt lite. Den högra skruven var knappt åtdragen så jag spännde den. Vänstra var lite knepigare då den satt fast i tjära, men den gick också att dra åt en del. Förhoppningsvis innebär detta att ärendet är avslutat och jag kan tjafsa med nätägare om detta någon gång i framtiden istället eftersom alla verkar tycka att det inte är några problem med denna typ av kabel så länge den inte läcker.
Har jag precis gjort något riktigt djävla korkat som gick ner och drog åt muttrarna? Jag hade iallafall en läderhandske och handduk runt nyckeln...E El-Löken66 skrev:Hej, bra synpunkter, det jag tycker syns konstigt är att bäcket tycks ha hållt en betydligt högre nivå förr, nu är det heller inte jämt, vilket det ju naturligt blir då det hälls i.
Men inga tecken på varmgång vid säkringssocklarna, som är det vanliga, delbara PEN-plinten ger mig lite rysningar, men kan såklart spännas åt med ypperlig försiktighet med anläggningen strömlös (ingen last) men minsta snedsteg så knäcks någon skruv som en tändsticka eller porslinet och då kan TS lika bra gå under jorden.
Låter bra och spänn åt den öppningsbara likadant, sålänge tätningslisten är okej gör det inte så mycket att det inte är helt plant runt de bara ledarna, men du kan ha det lite under uppsikt.X Xrim skrev:
Produkter som diskuteras: "tätningslisten"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden