4 733 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Inklädning av öppning i tjock vägg
Hej!
Har precis öppnat upp en större öppning i en tjock vägg. Samtidigt har vi satt färsigmålad panel från golv till tak i hallen. Nu undrar jag hur man klär insidan på öppningen på bästa sätt. Bredden på materialet behöver vara 210 mm för att täcka reglar och panel. Vilket material är bäst att använda? Finns färdigmålat med 210mm bredd?Runt öppningen planerar vi fördigmålade allmoge foder.
Tacksam för snar hjälp!
Har precis öppnat upp en större öppning i en tjock vägg. Samtidigt har vi satt färsigmålad panel från golv till tak i hallen. Nu undrar jag hur man klär insidan på öppningen på bästa sätt. Bredden på materialet behöver vara 210 mm för att täcka reglar och panel. Vilket material är bäst att använda? Finns färdigmålat med 210mm bredd?Runt öppningen planerar vi fördigmålade allmoge foder.
Tacksam för snar hjälp!
Något färdigmålat i 210mm bredd har jag inte sett. Jag hade tagit MDF och klyvt till 210mm och klätt med. Sedan slipat av kanterna något så det blir en lätt rundning. Spackla sedan spikskallarna och måla.
Vill du ha sprutmålat får du lämna iväg på lackering och sen försöka limma upp dem så du slipper synliga spikar.
Vill du ha sprutmålat får du lämna iväg på lackering och sen försöka limma upp dem så du slipper synliga spikar.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Inte för att vara sån men MDF består också av trä.Alriksson skrev:
Jag hade kört MDF, smidigt att hobba med. Tyvärr dammar det nått fruktansvärt och dammet blir halt som is.
Moderator
· Stockholm
· 57 894 inlägg
Säger också MDF. Det blir extra bra om du tar en handöverfräs och fräser hörnet med ex 10mm radie. Eller eftersom du nu skulle ha almoge stil, ev, en fräst kant med något mer "spår".
Klicka här för att svara