Hej, har ett pågående takbyte och man lägger Flexisteel 1800 underlagsduk. Gammal råspont och papp i gott skick så duken läggs ovanpå.
Har kollat att ok enligt tillverkaren.
Men, man sparar även gammal nockbräda och jag tycker det verkar som att duken läggs ovanpå - se bild som är tagen från backen - ställning skymmer lite. Skall fråga vid tillfälle.
Funderar på hur det blir om trä hamnar mellan gammal takpapp och ny diffusionstät duk.
Om det hamnar fukt emellan lär väl brädan sitta i ett växthus? Förstöras på sikt?
Har kollat att ok enligt tillverkaren.
Men, man sparar även gammal nockbräda och jag tycker det verkar som att duken läggs ovanpå - se bild som är tagen från backen - ställning skymmer lite. Skall fråga vid tillfälle.
Funderar på hur det blir om trä hamnar mellan gammal takpapp och ny diffusionstät duk.
Om det hamnar fukt emellan lär väl brädan sitta i ett växthus? Förstöras på sikt?
Klicka här för att svara
