hahalj
Ok, tack för tipset.

Har nu fått upp hålet ordentligt och detta är vad som syns. Rören som går genom väggen till trälådan på andra sidan syns tydligt, det borde inte vara nåt problem att ta bort dem från kopplingarna på denna sidan och sedan plugga dessa här. Ser däremot inte att avloppet på andra sidan kommer in här, så det måste väl isåfall sågas och pluggas från andra sidan, men röret är i stadigt järn eller stål så det vete sjutton om jag ska ge mig på det. Låter det nog vara ett tag, får se hur jag gör.

Gillar däremot inte att det ser ut som det gör i golvet. Där vattenrören kommer upp ur golvet till vänster är det fritt ner i bjälklaget. En eventuell vattenläcka här får konsekvenser, helt klart.

Tycker ni jag ska göra något åt detta? I så fall vad?

P2100030.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avloppsröret går det rakt ner från handfatet? Ser ut som en böj bakom röret till handfatet som går in i andra rummet? Att det sitter ett t kors.

hahalj
Tack för tipsen! Fogmassa och tätskikt låter som rätt väg.

Avloppsröret kan möjligen vara en t-koppling nere vid golvet, lite svårt att se. Men jag låter nog det vara som det är tillsvidare, kan vara lämpligt att kolla över detta när det ska renoveras lite mer på djupet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.