Hej,
Jag skall snart glasa in balkongen, vad finns det att välja på idag och vad är bäst? Har sett varianter med ram (vanligast i min brf, förmodligen för att man gjorde ett ryck för 10-15 år sen), men även några utan ram.
Fördelar/nackdelar med båda varianterna? Man vill gärna ha en modell som är enkel att rengöra inne från balkongen.
Vilken prisbild är det per meter?

Det beror ju helt på... Först bör du ju kolla med byggnadslov så du vet hurdan modell du får installera.

Sen är det stor skillnad på leverantörer. Vi hade en vanlig glasfirma och Ryds glas (sysslar mest med bilglas) och de gav väldigt olika offerter där Ryds var mycket billigare. Beror ju också på isolering och om du ska ha en-, två, eller t.o.m. tre-glas...
Vi tittade på en 2-glas lösning för att få vinterträdgård och då landade vi på drygt 14.000 kr per meter blir det inkl. montering.

Jag köpte begagnat på blocket, 12 st. 900*1700 för 2 000:- totalt (inkl. skenor)

Har kollat lite och det visar sig att det krävs en brandvägg ifall grannen redan har glasat in..Kan bli en diskussion med grannen då.:) .tycker ni jag skall stå för hela brandväggen i och med att jag glasar in efter honom? eller borde man dela på kostnaden?
Hade ingen aning om att detta krävdes, men om det är mindre än 60cm mellan balkongerna så krävs brandväggen enl installationsfirman.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.