Hej!
Vi håller på att projekterar ett inglasat uterum som tillbyggnad/förlängning efter vårt garage.
Vi har ett gavelställt hus samt ett gavelställt garage bredvid.
Tanken är att förlänga garagetaket båkåt (råspont och betongpannor med 27 graders taklutning) för att göra en inglasning därunder med ryggåstak invändigt.
Garaget är i dagsläget cirka 7 meter och förlängningen är tänkt att bli ungefär lika lång.
Planen är att ena väggen mot grannen ska vara fast med panel, vilket möjliggör variabelt regelstånd. Däremot ska den andra väggen i riktning mot huset förses med glaspartier om 3,6 meter styck med stolpe i mitten.
Min fråga är om någon här på forumet vet vilken dimension jag måste gå upp till på stolparna som ska vara i mitten mellan glaspartierna samt även i ytterhörn?
Även nyfiken på vilken dimension jag bör ha på limträbalken ovanför glaspartierna för att klara vikten från taket,
Garaget är byggt på gjuten betongplatta och inglasningen är tänkt att göras på plintar alt markskruvar.
Kanske finns det någon konstruktör här på forumet som skulle kunna tänka sig att räkna på detta och ta fram ritningar mot rimlig ersättning?