Vi har precis beställt ett timmerhus på 50 kvatratmeter exl. loft. vi kommer ha en takad altan 6x3 meter som vätter mot sjön. Huset är placerat 30 meter från strandkanten.. frågan är nu om vi ska beställa timmrat räcke runt altanen för att ev. sätta i gamla fönster eller om vi ska hoppa över räcket för att sedan ev. kunna sätta in helglasade partier för att maximera utsikten. Inne i huset är de 1 altan dörr och 3 fönster med låg bröstning även de för utsikten...
Är de nån som har sett nån bild på ett timmerhus med inglasad altan eller som kan ge mig råd:S

Vi har nog nu bestämt oss för att hoppa över räcket för att kunna känna oss för när huset är klart.. men om nån vet nå bilder så tipsa gärna

Vad har ni köpt för hus o vad tycker timmermannen ni köpt av ?

Vi har/ska köpa av ett företag i Estland som heter Estnor.. huset har vi ritat själva, vi har inte frågat dom om vad dom tycker.

Om det är ett tradionellt timmerhus i gammal stil tycker jag det är stilbrott att ha inglasad altan. En annan sak är om timmerhuset är byggt i modern funkisstil.

Tigersågen skrev:
Om det är ett tradionellt timmerhus i gammal stil tycker jag det är stilbrott att ha inglasad altan. En annan sak är om timmerhuset är byggt i modern funkisstil.
Instämmer helt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.