Har fått tvättstugan renoverad efter vattenskada. Hur länge måste jag vänta innan jag kan koppla på golvvärmen? Ska man "smygköra" första tiden eller kan man köra för fullt? Något annat att tänka på?

/V

Vänta ca en månad, sen kan du börja "smygköra". I alla fall om det är nytt klinkergolv lagt. Är det matta kan du börja "smygköra" om ca 2 veckor.

Observeratt det som händer om du startar för tidigt, är att plattorna med tiden lossnar. Troligen inte just när du kör golvärmen men om något år.

hempularen skrev:
Observeratt det som händer om du startar för tidigt, är att plattorna med tiden lossnar. Troligen inte just när du kör golvärmen men om något år.
OK - då kanske det är det som var orsaken till att min vattenskada uppkom. Det började nämligen med att plattorna började släppa, ungefär 5 år efter läggning.

Hursomhelst så har jag homogen matta nu så jag ska slippa "plattsläpp" i framtiden. Mitt försäkringsbolag var supernöjt när jag valde matta isf klinker på golvet. 1/3 av läggkostnaden och minst 10 ggr så säkert mot framtida läckor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.