Någon som vet vad dessa fläckar är på betongplattan med ingjuten golvvärme? Såg detta när jag tog bort parkettgolvet

• Fläckar på betongplatta med ingjuten golvvärme efter att parkettgolv tagits bort, synliga under plast, markerade med röda cirklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
E Eb_90 skrev:
Någon som vet vad dessa fläckar är på betongplattan med ingjuten golvvärme? Såg detta när jag tog bort parkettgolvet
Kan du ta bort plasten så man ser lite bättre?

K
E Eb_90 skrev:
Oerhört svårt att se. Spontant tycker jag att det ser ut som att någonting växt till.
Har du provat lyfta på plasten för att se bättre?

Smuts? Fukt som torkat/ möglat?

Lyfte upp och kollade, var lite kletigt

• Plast som lyfts för att avslöja en fläck på en mörk yta under, som verkar vara kladdig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
E Eb_90 skrev:
Lyfte upp och kollade, var lite kletigt
Jag har inte den blekaste. Ser ut som någonting växt till.
Hela ytan ser konstigt brun och blank ut.

Är det i markplan?
Om ja, när är kåken byggd?

Markplan, byggd -67

K
E Eb_90 skrev:
Markplan, byggd -67
Kanske gjuten oisolerad platta, eller någon form av krypgrund? Med gjuten oisolerad platta och golvvärme kan det uppstå oönskad fuktvandring. Med lite fukt i plattan, plast ovanpå och värme skulle det ju inte vara jättekonstigt om det fanns spår efter att något växt där under.

Det verkar vara nåt gammalt lim eller något på betongen som reagerat med troligtvis vatten och skapat det där.
Slipa plattan ren innan du fortsätter

• Gilla
Kardan79 och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.