1 613 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Inget vatten till toastolarna.
Det var byggnads arbete utanför mina föräldrars hus för ca 1 vecka sen och dom stängde av vattnet under arbetet. När dom var klara så sattes vattnet på igen och då började problemen. Vatten fungerar runt villan, förrutom på både toastolar som finns på övervåningen. Dom har ringt till de som stängde av vattnet, men dom tar inte ansvar för problemet och sa dom har åter satt på vattnet igen, så felet ligger hos dom.
Varför fungerar det runt hela villan, men inget vatten på endast de 2 toastolar och vattnet fungerar både för dushen och både tvätthandfaten?
Hur ska man felsöka?
Ursäkta luddiga förklaringen och vet inte hur ska beskriva det.
Varför fungerar det runt hela villan, men inget vatten på endast de 2 toastolar och vattnet fungerar både för dushen och både tvätthandfaten?
Hur ska man felsöka?
Ursäkta luddiga förklaringen och vet inte hur ska beskriva det.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Luft i rören?
Öppna upp rörkopplingen någonstans nära WCn och låt det pysa ut tills det kommer vatten?
Öppna upp rörkopplingen någonstans nära WCn och låt det pysa ut tills det kommer vatten?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 031 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 031 inlägg
Systematiskt.dt33 skrev:
Antingen backa från toaletterna eller gå framåt från matningen. Var två, en som sköter närmsta avstängningsventil och en som tittar efter vatten när man lättar på en koppling. Vet ju inte hur det är draget men åtminstone i äldre installationer borde WC:n var avgrenad ganska sen från exv. handfat i samma rum. Så det borde inte finnas så väldigt många felkällor.
På mina båda toalettstolar sitter det en avstängningsventil som är "steglös" om ni förstår, dvs en ratt som går att stänga eller justera inkommande vattnet. Kan tänka mig att den har lätt att fastna eller sättas igen av skräp.
Klicka här för att svara