8 374 läst ·
43 svar
8k läst
43 svar
Inget inkommande vatten egen brunn
Du hade förmodligen ingen luft i hydroforen då och tryckvakten slog av och på pumpen som en galning.G Goofy63 skrev:
Det kan leda till att både tryckvakten och pumpen kan gå söder. För att felsöka detta behöver man mäta elektriskt om tyckvakten släpper fram ström till pumpen som den skall. Gör den det är sannolikt pumpen paj om inte är det tryckvakten.
J jonaserik skrev:
Bra nu syns det och det är gjort på rätt sätt. Möjligt att det sitter skit/gegga i röret där. Stäng av all el till pumpen, töm ut allt vatten . lossa den lite större blanka muttern , håll emot den andar när du vrider. cSen kan du se här hur det brukar se ut .Är inte riktigt lika din men principen detsamma
https://www.byggahus.se/forum/threads/tryckstroembrytare-cewe-eller-abb-foer-vatten.408012/
https://www.byggahus.se/forum/threads/tryckstroembrytare-cewe-eller-abb-foer-vatten.408012/














