Jag har gjort en tillbyggnad av huset och får inget flöde på den nya radiatorkretsen. Jag har försökt och sett att jag får ett flöde fram till jag ska koppla på den nya returen på den gamla befintliga returen. Kan det bero på att jag har satt en s-krök i anslutningen till den befintliga ret Rörsystem med S-krök kopplat till befintlig retur, inklämt i trästruktur, med handduk under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uren?

Självklart har jag redan testat med att lufta o ställa in termostaterna på olika verkningsgrad. Jag får det bara inte att rinna in på den gamla befintliga returen. Det känns snarare som att det kanske blir baktryck därifrån?!?

1 rörs eller 2 rörs system?

Hur ser det ut vid radiator-kopplet?

Maxwells demon TotalControl skrev:
1 rörs eller 2 rörs system?

Hur ser det ut vid radiator-kopplet?
Jag tror det är 2rörs system. Men att vissa radiatorer ligger efter varandra i 1rörssustem från stammen. Kan det vara så?

Hobbyfixaren10 Hobbyfixaren10 skrev:
Jag tror det är 2rörs system. Men att vissa radiatorer ligger efter varandra i 1rörssustem från stammen. Kan det vara så?
Det är inga koppel. Utan rören går på direkt på radiatorerna.

När elementen är seriekopplade blir det extra känsligt med rätt tryck och balans i systemet, enkelt sagt kan man säga att vattnet möter mindre motstånd i de andra rören. Har du möjlighet att strypa den kretsen som fungera?

Jag har testat att stänga av via termostaterna på radiatorerna. Vilket inte har hjälpt.

Att stänga av vid radiatorerna funkar inte om de är två rörs de gör det bara enklare för vattnet.

Ajdå. Men jag har inte hittat nåt annat sätt att stänga av. Jag funderar på att försöka gå på returen på ett att annat ställe. Där det inte blir samma böj.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.