Vi har en villa med soverom i 1 og 2 etasje, det siste ligger rett over det første. Begge rommene har golvvarme med en luft/vann-varmepumpe som kilde. Dette har fungert fint, men nå har jeg ikke lenger varme i rommet i 2. Vedlagt er bilde av koplingene i rommene. Som dere ser er det grei temperatur i 1 (ca 38C inn, ca30C ut), mens i 2 er det bare 20C (som også er romtemperaturen her). Kan jeg gjøre noe med dette?
Fra 1 etasje:
Fra 2 etasje:
Fra 1 etasje:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fra 2 etasje:
Logga in
Skapa konto
I den vita plastnippeln på toppen finns en skruv som du lossar försiktigt. Det ska pysa, först luft sen vatten. Men först se till att du har tillräckligt med vatten och tryck i värmesystemet. Du ska ha en påfyllning och manometer där värmepannan finns.
OK, da blir det en tur i kjelleren med mobilkamera i morgen tidlig, dette har jeg ikke gjort før. Fortsettelse følger, og hjertelig takk for svar så langt.
Her er varmekilden i kjelleren, såvidt jeg kan skjønne er dette en kombinert el/ved-panne med ettermontert pelletsbrenner, senere kombinert med en luft/vann-varmepumpe. Jeg fant bare ett manometer, merket #1. Jeg antar også at røret i hjørnet #2 er for påfylling av vann. Korrekt? Hvordan går jeg i så fall fram? Hvor mye skal jeg fylle på? Kan man bruke vanlig vann fra springen?
Manometer:
Påfylling for vann?
Logga in
Skapa konto
Manometer:
Logga in
Skapa konto
Påfylling for vann?