Familjen meddelade att en tavla ramat ned och slagit sönder strömbrytaren. Jag slank in om Classe efter jobbet och köpte en Elko.
Naturligtvis skall den ligga dikt an mot väggen vilket gör att kablarna som kommer ut från ett rör i väggen kläms så allt sitter snett.
I gamla brytaren fanns det utrymme för genomföring av kablarna.
Hur skall jag veta vad jag skall köpa i morgon? Min erfarenhet är att allt är inplastat i butiken så man inte kan se hur de är uppbyggda.

Tacksam för svar.

Nyriven Elko-strömbrytare som hålls framför en vägg med synligt skadad strömkabel genomföring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fario Fario skrev:
Familjen meddelade att en tavla ramat ned och slagit sönder strömbrytaren. Jag slank in om Classe efter jobbet och köpte en Elko.
Naturligtvis skall den ligga dikt an mot väggen vilket gör att kablarna som kommer ut från ett rör i väggen kläms så allt sitter snett.
I gamla brytaren fanns det utrymme för genomföring av kablarna.
Hur skall jag veta vad jag skall köpa i morgon? Min erfarenhet är att allt är inplastat i butiken så man inte kan se hur de är uppbyggda.

Tacksam för svar.

[bild]
Förstår inte riktigt vad du har för problem. Kan du försöka förklara igen så kanske jag kan hjälpa dig :)

Köp den ramen jag länkat och en vanlig infäld brytare :) tänk på att välja en elko brytare med skruv anslutning för om du väljer en med snabbanslutning så får den inte plats :)

• En vit Elko RS förhöjningsram på en produktwebbsida med priset och artikelnummer synligt.
    Skapa konto
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Tack för tipset om ramen.

Problemet är att den gamla alltså har distans från väggen till brytaren vilket gör att kablarna som kommer ut genom hålet i väggen (de är dragna i rör) får plats bakom brytaren. Den nya har det inte så kablarna kläms när jag skruvar fast brytaren...

Den gamla brytaren på bild:

Närbild av en gammal strömbrytare som visar anslutna kablar och avståndet från väggen som tillåter kabelplacering.
Skapa konto

Fario Fario skrev:
Tack för tipset om ramen.

Problemet är att den gamla alltså har distans från väggen till brytaren vilket gör att kablarna som kommer ut genom hålet i väggen (de är dragna i rör) får plats bakom brytaren. Den nya har det inte så kablarna kläms när jag skruvar fast brytaren...

Den gamla brytaren på bild:

[bild]
Japp, nu förstår jag :) men kör på den ramen jag skickade bild på. Jag personligen tycker det är mycket finare att sätta en sådan förhöjningsram och sedan en vanlig brytare kontra att köpa sådan brytare som du köpt. Iallafall om det handlar om installationer i villor osv. Fast det kanske bara är jag :D

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Toppen. Känns bra att nästa gång så vet jag vad jag skall köpa.
Tack.

Badam!
Väggmonterad vit eluttagstäckplatta i ett rum.
Skapa konto

Fario Fario skrev:
Badam!
[bild]
Fan vad snyggt det blev! Bra jobbat :)

• Gilla
Fario
  • Laddar…
B Berrabus123 skrev:
Fan vad snyggt det blev! Bra jobbat :)
Mycket bättre än den tråkiga brytaren du köpte först :D snyggt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.