12 242 läst ·
48 svar
12k läst
48 svar
Ingen el från ingenstans
Håll hårt i den personen som löste det, nu för tiden behöver man skala bort några lager kundtjänst innan man kommer till någon som vet något.
Jag fick frågan om vad jag menade när jag sa kilowatt sist jag ringde mitt nätbolag. 😂
Jag fick frågan om vad jag menade när jag sa kilowatt sist jag ringde mitt nätbolag. 😂
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 049 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 049 inlägg
Det första jag tänkte på när jag fick mätare med med fjärrstyrning var att nu är det snart dags för rullande avstängningar pga sviktande produktion. Dålig energipolitik kan väl förvisso också hamna under "samhällstörande verksamhet". 🤓Mikael_L skrev:
Enskilda mätare kommer inte att stängas av "rullande".MultiMan skrev:
Det sker på en högre nivå, på 10-40kV-nätet.
Däremot inte sagt att det inte kan hända.
Knappast alltid. Finns många som har grannar/närboende som har samhällsviktig verksamhet (t.ex. bönder eller vissa småföretag) och då funkar det inte att stänga av elen högre upp utan man måste gå in på enskilda abonnenter.Hannuse skrev:
Nej, dom får lösa det själv.L lbgu skrev:
Det finns i en plan som nätbolaget har (styrel).
Där prioriteras hur det ska lösas.
Men enskilda kunder är inte med där.
Läs gärna igenom hela tråden innan du svarar.A aasmail.smailgmail.com skrev:
I inlägg 3 svarade jag att det är en automatsäkring.
TS har senare återkommit med svar på varför det var spänningslöst, nämligen att nätägaren hade slagit ifrån elmätaren på distans.
Sitter med telefonen.och trodde jag läst hela tråden ,men uppenbarligen inte.försökt ta bort svaret .är första gången jag skrivit här gick så där ha haDemmpa skrev:
Nu skulle jag fundera om dIsak.34 skrev:
Ja från klockan 9 till nästan 4 och då har jag pratat med 4 olika personer och dom första 3 sa att allt ska funka och att el kommer fram och att det var väldigt konstigt allting
Och sa att felet ligger troligtvis hos mig
Tur man inte ringde en elektriker akut skulle säkert kostat skjortane har förväxlat identitet på mätaren, vems elförbrukning har Du betalat
Nu skulle jag fundera på vems elräkning har Du betalat eftersom det verkar som att mätar-id förväxlats.....Isak.34 skrev: