Har precis dragit ett till element från ett rum/förråd där det tidigare funnits ett gammal elemment till vardagsrummet. Problemet när jag slog på vattnet igår är att jag inte får någon cirkulation i radiatorn, Vattnet fylls på men det blir inget utbyte. Vad kan det bero på? Jag använder ett radiatorkoppel från Danfloss. Är frånvattenventilen stängd på något sett från fabrik?

Hittade ett inlägg som beskrev att det finns en insexskruv bakom pluggen på kopplet. Kan det vara den som är stängd? (Är inte hemma nu).

Jag har upptäckt att de tidigare elementen verkar vara kopplade bakåfram. Tillförseln är kopplad till botten av elementen istället för upptill. Det verkar fungera för dem elementen som blir jämt varma. Nu har jag kopplat det nya elementet på samma sätt. Ni ser mina kopplingar på bilden. Borde jag byta plats på kopplingarna på det nya elementet så att det blir rätt eller krockar det med den omvända installationen på dem gamla elementen?

• Installation av ett element med kopplingar i botten och termostatventil, fråga om korrekt anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.