Vi har byggt ett sommarhus och har nu kommit i ordentlig tvist med entreprenören. Han är inte klar och en massa saker är både fel och ej färdigställda. Vårt avtal säger att vi betalar ett fastpris av ´510 000 uppdelat på fem fakturor fyra fakturor är betalda men den sista håller vi inne. I avtalet står att utöver snickeri ska han ordna med rör och el vilket han gjort. Jag bifogade en rör och elritning som endast visade var avlopp, kranar, kontakter, uttag osv. visades
I avtalet står också att vi ska ha ventilation i huset inget annat än vad som krävs. Det står även att ventilation från köksfläkt till vägg ska dras. Inget av detta är gjort pga att han menar att de inte har levererats något material till detta som spirorör osv. Vem av oss har rätt? Jag angav inte vilka kontakter eller hur mycket elkabel jag behövde för el arbetet. Vad är skillnaden?

Välkommen till forumet!
Egentligen behöver man se hela ert avtal för att kunna avgöra vad som ingår. Men enligt konsumenttjänstlagen är det leverantören som har bevisbördan om ni inte är överens om vad som avtalats.
Du kan till exempel kontakta kommunens konsumentrådgivare för mer detaljerad rådgivning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.