Såg annons på Blocket angënde uppvärmning av bostadsytor med hjälp av infrarödelement som ser ut som tavlor!?! Någon som har erfarenhet av dessa element? Borde kunna ersätta vanliga element eller har jag fel? Redwell heter märket tror jag.....
 
Och vad skulle fördelarna vara? Takfolien (IR-värme) som man satte ett tag på 70-talet var ju inte nån höjdare direkt.
 
IR-värme eller strålningsvärme används mest som punktuppvärmning idag vid t.ex. arbetsplatser i större hallar.
Inget större fel i tekniken i sig, strålningsvärme har den lilla fördelen att den värmer upp kallaste ytan mest så att säga.
Men har inte varit någon fullståndigt passande lösning för villor.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.