Hej
Skulle behöva råd o hjälp för installation av vattensystem till trädgård.
Har varit på typ större varuhus, där vekar de inte ha den kunskapen.
Skulle behöva redo ev hjälp och välja rätt bevattningssystem .
Det finns ju otaliga varianter .
 
Jag installerade i helgen Gardena microdip med deras dator Select
Kör vatten från en regntunna där jag har en pump.
Datorn enkel att programera.
Idag när när jag kollade hade allt fungerat bra med 30 min vattning 04,00 inatt.
Det som var lite struligt var att backventilen i de små dysorna behövdes skruvas isär och blåsas i för de hade fastnat. Fanns ingen info om detta i manualen.
Hyfsat dyrt men i övrigt ok. Pumpen behöver el men för mig var det inget problem.
 
  • Gilla
Spik56
  • Laddar…
Vi har också Gardena microdrip. Funkar bra, men lite dyrt som nämndes ovan. Vi har till i år köpt datorn som ska kunna styra 6 slingor genom en vattenfördelare, återstår att se hur det funkar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.