Nu har jag följt mitt eget tips kan jag meddela.

Vi var 3 familjer som gick ihop och köpte en weber one touch premium inkl skorstenständare. Dessutom köpte vi 1 fryslåda som vi fyllde med vacuumförpackat kött (lokal black angus nötkött, älgkött, rådjur och vildsvin) plus ett enkelt set med grilltång mm och en grillbok.

Verkade bli en riktigt uppskattade inflyttningspresent som tack vare jägarkontakter mm ändå hamnade runt 1000 kr/familj

kinglolle skrev:
Dessutom köpte vi 1 fryslåda som vi fyllde med vacuumförpackat kött (lokal black angus nötkött, älgkött, rådjur och vildsvin) plus ett enkelt set med grilltång mm och en grillbok.

Verkade bli en riktigt uppskattade inflyttningspresent
Kan tänka mig det! Jag blir hungrig bara av att läsa om det. Är det lunch snart? :p

Man blir ju riktigt grillsugen nu när solen skiner på.
Det var säkert en uppskattad present. :)

Jag fick en liten klotgrill med lite tillbehör i present förra veckan, ett bra steg upp från engångsgrill där jag vände köttet med en plastgaffel. ;)

• Gilla
Tomatsoppan
  • Laddar…
Bröd och salt.

Naturligtvis är det roligare att ta ut svängarna mer än att köpa formfranska och Jozo-salt, men bröd och salt ska alla nyinflyttade ha.

Att köpa presenter till vuxna människor är både svårt och otacksamt, de flesta väljer hellre både inredningsprylar och verktyg själva än får vad någon annan tycker passar (givarens plånbok). Därmed inte sagt att det inte går att lyckas.

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.