3 005 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
infästning regel
Vad ska jag använda för skruv för att skruva fast en 45-regel i en annan 45-regel?
Infästningen ska göras så att jag skruvar igenom regel 1 och in i ändträt på regel 2. Normalt kanske man använder en balsko vid sådana infästningar men jag vill skruva. Reglarna tillsammans bilar ett T.
Är det att föredra en längre skruv typ 6x140 istället för en 6x90 trots att den ogängade delen kommer gå långt in i anslutande regeln.
(sorry om min beskrivning är något förvirrande men det är en pedagogisk utmaning att förklara)
Mvh
Infästningen ska göras så att jag skruvar igenom regel 1 och in i ändträt på regel 2. Normalt kanske man använder en balsko vid sådana infästningar men jag vill skruva. Reglarna tillsammans bilar ett T.
Är det att föredra en längre skruv typ 6x140 istället för en 6x90 trots att den ogängade delen kommer gå långt in i anslutande regeln.
(sorry om min beskrivning är något förvirrande men det är en pedagogisk utmaning att förklara)
Mvh
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden