Hej!
Jag står i begrepp att bygga en loftsäng likt den bifogade bilden och nu undrar jag hur jag bäst fäster balkarna i varandra och i väggen.
Direkt med skruv? Med vinkelbeslag? Ordna med någon halft-i-halft-lösning? Någonting annat annat?
Madrassen är 140cm och "ramen" är tänkt att byggas i 45x120mm regel. Till pelarna är det tänkt att använda 90x90 limträ.
Väldigt tacksam för svar.
Jag står i begrepp att bygga en loftsäng likt den bifogade bilden och nu undrar jag hur jag bäst fäster balkarna i varandra och i väggen.
Direkt med skruv? Med vinkelbeslag? Ordna med någon halft-i-halft-lösning? Någonting annat annat?
Madrassen är 140cm och "ramen" är tänkt att byggas i 45x120mm regel. Till pelarna är det tänkt att använda 90x90 limträ.
Väldigt tacksam för svar.
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Hur menar du vila på något?byggare henke skrev:
Det hade jag också tänkt att göra! Satte du ihop resten av ramen med vinkelbeslag eller?Gurravasa skrev:
Vad tror ni om förslaget på bilden nedan?
De röda prickarna markerar baklen som skall fästas i väggens reglar (Vilken typ av skruv ska jag använda?). Det blåa markerar vart pelarna skall fästas och det gröna visar vart sängen vilar.
De röda prickarna markerar baklen som skall fästas i väggens reglar (Vilken typ av skruv ska jag använda?). Det blåa markerar vart pelarna skall fästas och det gröna visar vart sängen vilar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden