Hej!

Är ute efter ett högtalarsystem till kök. Infällt i apparatdosa/kopplingsdosa är ett krav. Samt blåtand.
Inget krav på annan hi-tec som multiroom osv.
Är det bara Elko och Malmbergs som levererar?

Tips?

I apparatdosan? Får du plats med något vettigt i en såpass liten volym?

Inbyggda Bose/denon etc i taket är ju lite vanligare

Visst går det, men hur bra ljud det blir vet jag inte. Håller precis på att bygga in en förstärkare på 2*10W med högtalare i en apparatdosa. Förstärkaren till vänster PAM8610 (12 kr inkl frakt från Kina) är på 2*10W klass D och matas med 12V. Högtalaren i ram för apparatdosa i mitten. Fronten till höger är en dimmerfront där ratten ersatts av ett nät. Ska vitlackeras förstås.

Någon subwoofer är det inte förstås. Då måste det vara en stor apparatdosa misstänker jag.

• Ett PAM8610 2*10W klass D-förstärkarkort, en högtalare monterad i apparatdosaram och en vit dimmerfront ersatt med nät för högtalarprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jo ljudet blir ju försämrat. Håller jag med om. Men jag vill kunna lyssna på rasslig radio i bakgrunden när jag gör min frukostmacka. Mer krav på ljud än så har jag ej.

Cool! Hur kommer du kunna styra frekvens osv? Potentimeter?

Just det här bygget ska bara vara till min hemautomation, egentligen i första hand till larm och andra signaler. Så det är väl egentligen inte så coolt utom just högtalaren. Men jag kan i princip spela upp allt som går att spela upp på en Raspberry Pi.

Men det kanske blir två likadana till så småningom. Isåfall lägger jag in en Chromcast Audio puck bakom ena högtalaren. Den får också plats. Vi kör redan Chromcast Audio till det mesta och väljer musik på mobil, padda eller dator. Men det saknas högtalare i köket. Precis som du säger behöver man inget hifi ljud till frukosten.

Min långsiktiga plan är att bygga en minimodell av en retroradio i ädelträ och använda den som fjärrkontroll istället för mobilen. Knappar och rattar är oöverträffat bekvämt.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.