28 183 läst ·
44 svar
28k läst
44 svar
infällda uttag för nätverk och antennkabel, hur gör man?
Kjell har grejerna på hyllan. Väggdosa för keystone få du välja ngt som matchar dina övriga uttag. Jag gick för Exxact som jag beställde från elbutik eller eldirekt, mina normala nasare vad det gäller elmaterial.
Mikael_L, blev det ngt gjort innan jul, du har haft några chanser på dig ....
Mikael_L, blev det ngt gjort innan jul, du har haft några chanser på dig ....
Den är för LexCom, annan liknande familj.spaxx skrev:
Ja.spaxx skrev:
Dessa är vad jag använde,
https://www.elbutik.se/product.html/exxact-centr-pl-keystone-vinklad-vit
Jag har en slät platta med 2st keystone i en utanpåliggande "dosa". Med en vinklad f-adapter på baksidan gick det med skohorn att få in 1 nätverk och 1 antenn.
Det blev utanpåliggande både för att jag var mycket tveksam om jag fått in detta i en vanlig dosa och för att jag inte orkade "fräsa ur" väggen då jag har solida plankväggar.
I praktiken tror jag man hellre ska kosta på sig 2st doshål. Hur man än gör så blir det ju skitfult med massor av sladdar så vardagsrummet ser ut som ett kontor...
Det blev utanpåliggande både för att jag var mycket tveksam om jag fått in detta i en vanlig dosa och för att jag inte orkade "fräsa ur" väggen då jag har solida plankväggar.
I praktiken tror jag man hellre ska kosta på sig 2st doshål. Hur man än gör så blir det ju skitfult med massor av sladdar så vardagsrummet ser ut som ett kontor...
Ja det är ju verkligen inte kul när man sätter ihop en dosa och man måste trycka ihop kablarna inuti. Känns ju aldrig helt okej.
Rekommenderar ni platta täcklock eller sådana som är utbuktande/vinklade? Fungerar alla keystone-moduler i samtliga, oavsett om det är slät eller vinklad?
Rekommenderar ni platta täcklock eller sådana som är utbuktande/vinklade? Fungerar alla keystone-moduler i samtliga, oavsett om det är slät eller vinklad?
Jag har dom vinklade och med en rot-dosa bakom gick det "hyfsat" lätt att få ihop med en CAT6 kabel och en ordentlig coax kabel. Skulle tro att med platta blir det mycket tightare jämfört med vinklade som gav en naturlig båge för kabeln i dosan. Alla Keystone skall fungera i ramar avsedda för Keystone kontakter.
Nej, med med en existerande vägg var det inget annat att välja på ...
VP2 är djupare med mer plats men röranslutningarna sitter närmare framkanten jämfört med ROT-dosorna jag valde vilket ger en skarpare böj på kabeln. Kan länka till det jag har senare, dessa har rör anslutningen snett bakåt - lämpligt i detta fall.
VP2 är djupare med mer plats men röranslutningarna sitter närmare framkanten jämfört med ROT-dosorna jag valde vilket ger en skarpare böj på kabeln. Kan länka till det jag har senare, dessa har rör anslutningen snett bakåt - lämpligt i detta fall.