Håller på att renovera badrummet, och med den vägghängda toan kommer väggen att hamna 20 cm utanför den gamla väggen. Tänkte utnyttja det till att fälla in toaborsten och toarullehållaren i väggen. Nån som sett en sån lösning? Vore extremt tacksam för förslag på hur man realisearar det, alternativt någon tillverkare som har såna produkter...

mvh,

John
 
Du kan ju bygga upp själva facket antingen av reglar och samma skivmaterial som du bygger väggen av, eller så kan du ju bygga den av Luxskiva eller liknande. Sen är det bara att kakla.

Eller missförstod jag din fråga, var du ute efter speciella infällda produkter?
 
Nåt sånt här alltså?
 
Har sett ett badrum här på forumet där toaborsten va infälld. Som infälld såg man bara ett konvext kromat stycke och den satt jämte en vägghängd toa. Ngn som kommer ihåg vilket badrum?
 
ST1 skrev:
Nåt sånt här alltså?
Det där var inte snyggt..
 
Tack för tipsen!

Den INR var fin, men så förb. dyr...nästan 2000 kr... Några fler förslag/bilder/upplägg?

jon_h: Jag är ute efter en snygg, stilren lösning. Det är egalt om det är en färdig produkt eller nåt man meckar ihop själv.

Mvh,

John
 
Hejsan!
Tänker göra precis likadant med infälld toastol och utnyttja utrymmet i väggen för reservtoapapper. Här är ett förslag: Ta ett rostfritt rör i lagom dimension och kapa ca 20 cm. Svetsa på en ändplatta i rostfri plåt för fäste i väggen bakom och avslutning. Låt röret "titta" ut lite från väggen. Slipa med fin smärgelduk och montera i hål i kakelväggen.
 
Reg1 skrev:
Hejsan!
Tänker göra precis likadant med infälld toastol och utnyttja utrymmet i väggen för reservtoapapper. Här är ett förslag: Ta ett rostfritt rör i lagom dimension och kapa ca 20 cm. Svetsa på en ändplatta i rostfri plåt för fäste i väggen bakom och avslutning. Låt röret "titta" ut lite från väggen. Slipa med fin smärgelduk och montera i hål i kakelväggen.
Menar du att den moteras horisontellt ut från väggen?
 
Såg en sådan infälld toaborste på Konradssons kakel på Ringön i Göteborg.

Vet ej vad de kostar och vilket fabrikat det var. Värt att kolla upp kanske.

Tänkte själv att en sådan bör man ju ha.
 
Jamen...hur ser de ut?! :-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.