Någon som vet om någon (vit) rörelsevakt/sensor UTAN ljussensor för infällnad i vanlig grön eldosa?
Var man kan hitta den, och om det finns något speciellt namn för dessa?
Den ska reagera på rörelser oberoende av ljusförhållande alltså och den får gärna vara billig :P

Tack på förhand! Patrik

Mikael_L
Fast som vi kanske kom på i den andra tråden.
En rörelsevakt med ljussensor funkar också bra, bara ljuskänsligheten går att ställa så högt att ingen ljusstyrka i rummet kan påverka on/off-funktionen för rörelse.
Dvs det slår på/av även när solen lyser med full kraft in i rummet.

Jag bara tänkte att vi kan nog utöka mängden möjliga modeller lite ... :)

Du får skriva ifall du inte håller med mig...
Det är ju inte jag som ska styra vad du söker, sorry ... ;)

Båda dom där på Jula har ljussensor, och jag vet att det finns nån dyrare modell som är inställningsbar och klarar starkt ljus men dom kostar ju 800kr+ upp till 1500:-
Just nu håller jag på labba med Julas billigaste :)

Den där hade jag inte sett, tack MMR, 1000 lux menar du, det borde vara ganska starkt, kan vara värt ett test, dessutom har den ju inbyggd microfon vilket verkar bra!!
Synd bara att dom har en utvändig ful knapp, det vill jag inte ha men den går nog modifiera bort :)

Jag fick svar från Jula nu att dom inte vet vilket max-lux-värde deras billiga rörelsevakt har, den av märket Anslut.
Så man kanske får testa en från Biltema om den funkar bättre, är trist att dom inte kan svara på en sådan fråga, om den från Jula är på 200 lux max t.ex. så räcker nog 1000 gott o väl, men är deras på 1000 oxå så lär det inte bli bättre genom att byta :(

Nu har jag testat Biltemas rörelsevakt och den fungerar betydligt bättre på dagtid om det är ljust i rummet än vad Julas gör, det är justerbar så man kan få den att hålla släckt på dagtid om man vill, men i mitt fall vill jag att den tänder lampan dygnet runt oavsett om det är mörkt eller ljust i rummet, och det funkar nu!
Tack för alla tips! MVH

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.