3 476 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Induktionsspis Cylinda SIB 6362 KVE stänger av sig
Hej,
Jag har ett problem med att induktionshällen på min spis, (2020), slutar fungera efter en tid då jag samtidigt andvänder ugnen. Första gången det inträffade dog hela induktionshällen, (inga lampor lyste och touchknapparna hade ingen funktion), medans ugnen fortsatte att fungera. Induktionshällen "återstälde" sig över natten, och fungerade som vanligt morgonen efter. Någon dag senare, även då med ugnen på, hände samma sak igen. Även denna gång var spisen återställd dagen efter.
Har någon annan varit med om liknande eller har en idé på lösning?
Jag har ett problem med att induktionshällen på min spis, (2020), slutar fungera efter en tid då jag samtidigt andvänder ugnen. Första gången det inträffade dog hela induktionshällen, (inga lampor lyste och touchknapparna hade ingen funktion), medans ugnen fortsatte att fungera. Induktionshällen "återstälde" sig över natten, och fungerade som vanligt morgonen efter. Någon dag senare, även då med ugnen på, hände samma sak igen. Även denna gång var spisen återställd dagen efter.
kan ju vara att kylfläkten inte gör sitt jobbM MKan skrev:Hej,
det sitter två induktionsmoduler men var sin fläkt kostar 4500.- styck
men det låter konstigt om båda skulle slockna samtidigt, så skulle man kunna tänka sig att det är styrpanelen/touchkontrollen istället den är billigare 1500.-
vad man kan kolla är luft cirkulationen
Redigerat av moderator:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
S
samordnarnoutlook.com
Besserwisser
· 57 inlägg
samordnarnoutlook.com
Besserwisser
- 57 inlägg
Kolla att inte nån säkerhetsfunktion är aktiverad eller inbyggd. Cylinda jobbade hårt med att låta hällar tajma ut för några år sen.electroluxaren skrev:kan ju vara att kylfläkten inte gör sitt jobb
det sitter två induktionsmoduler men var sin fläkt kostar 4500.- styck
men det låter konstigt om båda skulle slockna samtidigt, så skulle man kunna tänka sig att det är styrpanelen/touchkontrollen istället den är billigare 1500.-
vad man kan kolla är luft cirkulationen
Klicka här för att svara